Żyjemy w świecie, gdzie każdy nasz ruch jest zapisywany na niezliczonych nośnikach danych. Jako ludzie ery informacyjnej, nieustannie korzystamy z wyszukiwarek internetowych, dzwonimy za pomocą telefonów komórkowych. Pomimo zwiększonej mobilności jesteśmy ciągle podpięci do źródła informacji jakim jest internet i zarazem sami jesteśmy tym cenniejszym źródłem informacji nim więcej danych generujemy.
Firmy usługowe globalne jak: Google, IBM, Microsoft, lub lokalne jak rodzimi operatorzy telefonii komórkowych (Era, Orange, Plus, Play etc.), nieustannie zbierają informacje o naszych poczynaniach. Dane zebrane przez te firmy, bez wstępnej obróbki i przetworzenia klasyfikacji cech i estymacji poczynań danego klienta nie są zbyt atrakcyjne pod względem marketingowym. Dane te są jedynie wartościami w ogromnych tabelach baz danych. Dzięki metodą maszynowym które umożliwią ekstrakcję wiedzy z danych, możliwe jest np. dopasowanie usług operatora do danych preferencji klienta sieci komórkowej, lub np. wyświetlenie spersonalizowanych reklam na stronie wyników wyszukiwania.
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.